Luxembourg is definitely not a city that never sleeps. Au contraire. Therefore, it's always nice to find out that someone is still alive. And kicking (another cliché, or another French expression, and I’ll close this thing down). Mr. Paul Hammelmann, president of Luxembourguish Sécurité routiére, gave an interview to L’Essentiel defending the need for free public transportation in Luxembourg during New Year's Eve (click to read):
It all looks like a small domestic war between the government, the city administration, and probably CFL. In vdl.lu we learn that:
"Comme tous les ans à l'occasion des fêtes de fin d'année, le service des autobus municipaux interrompra ses courses comme suit:
- Le mardi 1er janvier 2008 (Nouvel An) le service des lignes régulières ne commencera que vers 08h00."
But:
"Le service nocturne des autobus «City Night Bus» de la Ville de Luxembourg circule suivant son horaire habituel les vendredi et samedis soirs.
Le City Night Bus circule sur les trois lignes suivantes:
- CN1 P+R Bouillon - Gare Centrale - Centre E. Hamilius - Clausen - Cents et retour, toutes les 15 minutes entre 22.15 et 03.15 heures;
- CN2 Centre E. Hamilius - Limpertsberg - Belair - Merl, toutes les 30 minutes entre 00.00 et 03:30 heures;
- CN3 Centre E. Hamilius - Bonnevoie - Gasperich - Cessange, toutes les 30 minutes entre 00.00 et 03.30 heures.
Lors du réveillon du Nouvel An (St Sylvestre), dans la nuit du lundi 31/12/2007 au mardi 01/01/2008, le service est assuré jusqu'à 06h30 du matin (dernier départ Centre E. Hamilius)."
Good news. Now back to the interview: Where the hell do they find these journalists?
How can you use the word "paternalize" when talking to someone responsible for trying to save people's life? "Should we care for those who drink to much, or just let them kill themselves?" What?
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